Záróvizsga a 7. évfolyamon

Ebben az évben először próbáltunk változtatni a hagyományos záróvizsga formáján azzal az ötlettel, hogy projekt munkát kértünk a 7. b osztályos tanulóinktól.

A 7-8. osztályos feladatgyűjteményben találtunk egy feladatot, amely a környezettudatos szemlélet kialakítását vette célba. A véletlen úgy hozta, hogy az ökoiskola cím elnyerésével szinte egyidőben készültek el a bemutatásra szánt munkák.

A ppt-ék képileg és tartalmilag is jól sikerültek, ízelítő a legjobb munkákból mellékelten.

A tanulópárok nem csak az interneten jártak utána a témáknak, hanem közvélemény kutatásokat is végeztek, statisztikai számításokkal, ábrákkal szemléltették az eredményeket. Néhányan interaktív módszereket is alkalmaztak: kérdésekkel, számolási feladatokkal vonták be a hallgatóságot.

A közlekedés, az energiatakarékos házak, a táplálkozás, szelektív szemét gyűjtés, okos vásárlás, valamint az újrahasznosítás szinte az egész témakört felölelte.

A szemlélet formálására nagyon hasznosnak bizonyult ez a (vizsga) forma, szerintem a jövőben is érdemes lesz alkalmazni.

 

Hikula Edit

 

Fájlok

A tudatos vásárlás jó.pdf (1161 KB)
LetöltésMegnyitás
Szelektív hulladékgyűjtés.pdf (7597 KB)
LetöltésMegnyitás

 

Képgaléria