Zana az iskolánkban
A kutya feltétlen szeretete, együttműködési készsége akaratlanul is jobb kedvre deríti, aktivitásra késztetheti a magányba, depresszióba süppedt vagy pszichoterápiás kezelés elől bezárkózó embereket is. A kutya fizikai jelenléte (érintés, simogatás, a mozgás látványa, stb.) és az élő állat irányításával, kontrollálásával járó intellektuális kihívás jótékony hatással van idegrendszerünkre. Nemcsak mint serkentő, aktiváló tényező, hanem mint stresszoldó, pszichés ellenállóképesség-növelő hatás is.
A gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a terápiás kutyák alkalmazása jótékonyan hat a gyermekek érzelmi fejlődésére, általa növelhető a gyermekek motivációja, valamint a kutya segítségével könnyebben alakítható ki személyes kontaktus olyan személyekkel is, akik bizonyos mentális zavar vagy trauma hatására nehezebben lépnek kapcsolatba másokkal.
A Lagotto romagnolo egy ősi olasz fajta, amit eredetileg vízi vadászkutyának használtak. A fajta neve is az olasz “Lago” szóból származik, ami tavat jelent. Az 1800-as években az Emili-Romagna lápjait lecsapolták, így többé már nem volt szükség a Lagotto szolgálatára vadászkutyaként.
Viszont rájöttek, hogy kiválóan alkalmas terápiás kutyának, hisz végtelen türelme, nyugodtsága és emberszeretete valamint antiallergén szőre ezt lehetővé teszi. Így elkezdték képezni és betanítani ezeket a kutyákat, hogy egészségügyi intézményekben, iskolákban is tudják a gyerekek érzelmi fejlődését és szocializációját segíteni.
Ebből a fajtából származik Zana kutyánk (ő 6 éves és imádja a gyerekeket) is, aki velünk tanult” egy hétig a tanulók nagy örömére.
Nemcsak a mi osztályunk (1.c.) örült ennek, hanem a többi alsós osztály is, hisz vendégeskedtünk náluk is.
A gyerekek tapasztalhatták, hogy az állatokat nemcsak simogatni kell, hanem foglalkozni és ellátni is kell őket. A magatartászavaros gyermekek is sokkal nyugodtabbak voltak a kutya jelenlétében. Sikeres hetet zártunk!
Gajdics Erika
tanító
Képgaléria