Erdei iskola - Termesz

ERDEI ISKOLÁBAN AZ EÖTVÖS TERM-ESZEK tehetségpontos diákjai

Lassan hagyományosnak tekinthető erdei iskolában vettek részt a zömében természetismeret tehetségkuckós tanulóink Czimmermann Judit szervezésében, Vozár Ági néni kísérésével a tavaszi szünet utáni napokban.

A húsz diák (3-6. osztályos gyerekek) és mi busszal érkeztünk a Heves megyei kis faluba, ahol egy tornácos parasztházban igazi falusi vendégszeretettel fogadtak bennünket.

Érkezésünk után máris kirándulni indultunk a falu határába, ahol egy helyi méhész mutatta be saját méhészetét, délután pedig az ottani mézből mézeskalácsot sütöttünk.

Másnap délelőtt kürtőskalácsot készítettünk, majd ebéd után a házigazda, István bácsi vezetésével falujáráson vettünk részt. A helyi nevezetességek között megtekintettük a vízműtelep kutjait, ahonnan a település az ivóvizet kapja. Rácsodálkoztunk a falu határában kiállított kotrógép méreteire: az E-303-as monstrum a régi bányákban dolgozott, ahogyan az itt élő emberek nagy része is.

A Rózsaszentmárton múltját jelképező géptől a jövőt szimbolizáló, hamarosan az egész térséget villamosenergiával ellátó napelemparkig sétáltunk el.

Este következett a nagy izgalommal várt éjszakai túra. Sötétedés után bejártuk a környéket, megfigyeltük a fényeket, a csillagos égboltot, hallgattuk a neszező állatokat. A túravezető próbára tette bátorságunkat is a sötét erdei ösvényen.

Az utolsó nap délelőttjén egy biológus/zoológus vezetésével növényismereti és földrajzi túrán voltunk a Mátra nyugati lankáin. A vezetőnk ismert minden növényt és állatot, melyeket az általa oly jól ismert terepen láttunk. Megnéztünk, megfogtunk, megszagoltunk, megízleltünk mindent, amit utunk során megismertettek velünk. Hazaindulás előtt a gyerekek vetélkedőn mérték össze az erdei iskola alatt elsajátított tudásukat, melyért a vetélkedő végén minden tanulót csokival jutalmaztunk.

A három napon az időjárás és a hangulat is remek volt. Minden diákunk nagyon élvezte az itt eltöltött napokat és nem csak rengeteg élménnyel, hanem sok-sok tudással is gazdagodtak az erdei iskola során.